Ma 2017. augusztus 20.,
vasárnap
,
István
napja van.
Holnap
Sámuel napja lesz.


Tápanyagok világa 2. rész

Vissza a játszótérre

Sziasztok! Ha netán nem ismertek még: Béta Karotin vagyok. A tápanyagok világából, ma rokonaimat, a vitaminokat mutatom be.
Béta Karotin

Mi vitaminok az energiát nem adó tápanyagok csoportjába tartozunk az aprócska ásványi anyagokkal együtt.
energiát nem adó tápanyagok

A vitaminoknak két nagy családja van.
Tartozhatunk a zsírban oldódó vagy a vízben oldódó vitaminok családjába.
Vitaminok két nagy csoportja
A zsírban oldódó család tagjait név szerint A-vitaminnak, D-vitaminnak, E-vitaminnak és K-vitaminnak hívjuk.
Vízben oldódóak a C-vitamin, B-vitaminok (B1, B2, B6, B12), Niacin, Folsav, Biotin, Pantoténsav.

Én, Béta Karotin, egy zsírban oldódó vitaminnak, az A-vitaminnak vagyok elővitaminja.
Szervezetedbe jutva átalakulok A-vitaminná.
A-vitamin


Imádok bújócskázni. Leginkább gyönyörű, színes gyümölcsökbe és zöldségekbe bújok. Megehetsz például sárgarépában, barackban, sütőtökben vagy akár spenótban is.
A-vitamin tartalmú ételek
Kész A-vitamint találsz a májban, olajban, vajban.

Megfelelő mennyiségű A-vitaminnal olyan jól látsz majd, mint a sas. Ha erős, körmöket szeretnél, meg egészséges bőrt és hajat, ne felejts el rendszeresen enni a fenti ételekből.


Ugye te is szeretnél nagyra nőni? Ehhez bizony sok D-vitaminra van szükséged! D-vitamin kell ahhoz is, hogy csontjaid erősek legyenek és olyan tökéletes legyen a fogsorod, mint a kisegéré.
D-vitamin

Amíg nagyon kicsi voltál szüleid gyógyszerként adták neked rendszeresen a D-vitamint. Most már elég, ha sok tejet, tojást, halat és májat fogyasztasz.
D-vitamin tartalmú ételek
Meg az is fontos, hogy minél többet játssz kinn a szabadban, ugyanis napfény hatására a bőrünkben is termelődik D-vitamin.


Biztosan te is nagyon aktív vagy, fáradhatatlan. Ebben segít neked az E-vitamin, de E-vitamin szükséges a normális nemi működéshez, és késlelteti az öregedést. Biztosan láttad már, hogy anya és a nagyi mindenféle E-vitaminos krémet kennek az arcukra, így próbálják az arcbőrt fiatalon tartani.
E-vitamin

E-vitamin tartalmú ételek



Megtalálhatsz az olajos magvakban (mandulában, mogyoróban, dióban), vagy olajban, búzacsírában.






Kisebb-nagyobb sérülések mindenkivel előfordulnak. Amikor lehorzsolod a térded, vérzik. Ha megvágod az ujjad az is vérzik. A sérülésen keresztül mégsem tud az összes vérünk kifolyni, mivel a vér megalvad, a sérülés helyén var képződik. Ehhez a véralvadáshoz szükségünk van K-vitaminra.
K-vitamin

K-vitaminhoz juthatsz zöld növényekkel pl. káposzta, fejes saláta, brokkoli, karfiol, de a beleinkben élő baktériumok is előállítják.
K-vitamin tartalmú ételek


Ezek voltak a zsírban oldódó vitaminok. Nemsokára folytatjuk a vízben oldódóakkal. Sziasztok!
Béta karotin by-by









Elérhetőség Oldaltérkép Partnerek Hirdetés Webmaster ©Copyright RSS

Dietetika mindenkinek
© dietetikamindenkinek.hu 2007-2017

Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS! Add a Startlaphoz Bookmark and Share